Acasă/Termeni și Condiții

Termeni și Condiții

Ultima actualizare: 03.12.2025

Acești termeni și condiții au scopul de a stabili o bază de transparență și siguranță în relația cu Pacienții/Clienții care beneficiază de servicii medicale/psihologice în cadrul Clinicii Dr Iacobiță. Prezentul document își propune să prezinte principiile și principalele reguli pe care trebuie sa le respecte un Pacient/Client care dorește să beneficieze de servicii medicale/psihologice în Clinica Dr Iacobiță. Termenii şi Condiţiile de accesare sunt regulile minimale care se completează cu prevederile legislației în vigoare.

Definiții

  • Pacientul – este acea persoană (sau reprezentantul legal al acesteia) care accesează serviciile medicale ale clinicii.
  • Clientul – este acea persoană (sau reprezentantul legal al acesteia) care accesează serviciile psihologice ale clinicii.
  • Contractul – este acordul de voință dintre Pacient/Client și Clinica Dr Iacobiță, cu privire la prestarea seviciilor medicale/psihologice, cuprinzând dar fără a se limita la contractul de prestări servicii medicale/psihologice și oferta comercială acceptată de Pacient/Client (i) în mod expres prin semnatură olografă sau electronică aplicată conform Legii 455/2001 sau prin intermediul site-ului Clinicii Dr Iacobiță, sau (ii) tacit, prin simpla acceptare a serviciilor medicale/psihologice.
  • Personalul Clinicii Dr Iacobiță - Înseamnă angajații Clinicii Dr Iacobiță, consultanții și colaboratorii de orice fel ai acesteia, precum și orice persoană fizică sau persoană juridică care prestează servicii în numele și/sau pe seama Clinicii Dr Iacobiță ori pentru Clinica Dr Iacobiță.
  • Termeni și conditii de accesare – sunt toate dispozițiile prevăzute în continuare care se aplică tuturor accesărilor de servicii medicale/psihologice de către Clienți/Pacienți în cadrul Clinicii Dr Iacobiță.

I. Termeni și condiții utilizare site

  1. Vizitarea și utilizarea acestui site presupune citirea și acceptarea în totalitate al acestor termeni și condiții de utilizare ai site-ului www.driacobita.ro.
  2. Toate interacțiunile cu utilizatorii www.driacobita.ro sunt guvernate de legea din România și de Regulamentul UE 679/2016, Regulamentul General privind Protecţia Datelor Personale.
  3. Pot fi furnizate către terțe persoane atât informații de ordin general, trafic pe site, cât și alte informații statistice care nu conțin date cu caracter personal.
  4. Pentru îmbunătățirea experienței dumneavoastră pe www.driacobita.ro și pentru imbunătățirea serviciilor noastre, acest site utilizează tehnologii care permit strângerea de date cu caracter tehnic despre utilizatori: adresa de internet (nu adresa de e-mail), sistemul de operare și browser-ul folosit sau informații despre traficul realizat pe site-ul nostru.

II. Termeni și condiții generale

1. Serviciile medicale/psihologice pot fi accesate de către Pacienți/Clienți de luni până vineri în intervalul orar 9.00 - 19.00 în cadrul Clinicii Dr Iacobiță, în condițiile comunicate periodic de către Clinica Dr Iacobiță, disponibile pe site-ul www.driacobita.ro. Clinica Dr Iacobiță poate modifica programul de functionare după cum va considera oportun.

2. Programările pentru consultațiile în clinică se realizează telefonic și prin formularul de programare de pe site-ul www.driacobita.ro sau direct la recepția clinicii.

3. Transmiterea notificărilor, facturilor și altă corespondența purtată cu Pacientul/Clientul de către reprezentantii Clinicii Dr Iacobiță se va face la datele de contact menționate în Contract / declarate pe alte canale și înregistrate în sistemul informatic al Clinicii Dr Iacobiță. Datele pot fi modificate prin transmiterea unei cereri către personalul receptiei la adresa contact@driacobita.ro.

4. Comunicările de tip sms sau e-mail, cum ar fi dar fără a se limita la programările solicitate, informări privind rezultatele examinărilor efectuate sau eventuale resturi de plata înregistrate, informări privind procedurile operaționale/sistemele Clinicii Dr Iacobiță, care au impact asupra modalității de desfășurare a activității medicale, nu au caracter promoțional, scopul acestora fiind de a asigura o bună desfășurare a serviciilor medicale solicitate de Pacient/Client.

5. În mod excepțional, programarea poate fi decalată, atunci când personalul medical acordă îngrijiri în cazuri prioritare din punct de vedere medical sau în cazuri care necesită o atenție/supraveghere medicală sporită. De asemenea, din motive obiective, Clinica Dr Iacobiță se poate regăsi în situația de a trebui să anuleze/reprogrameze o programare, caz în care veți fi înștiințat și contactat de catre un reprezentant al nostru pentru oferirea unei alternative de programare.

6. Pentru urgențe medicale (urgență așa cum este definită din punct de vedere medical – stare medicală cu debut brusc care se manifestă prin simptome de o severitate suficientă, despre care un medic prudent, care acționează cu bună-credință și în conformitate cu standardele medicale internaționale, ar considera că, în lipsa acordării atenției medicale imediate, ar duce la insuficiență fizică gravă sau deces), vă recomandăm să vă adresați celei mai apropiate unități medicale cu profil de urgență. Clinica Dr Iacobiță nu este autorizată ca Unitate de Primiri Urgențe, așa cum este definită de lege.

7. Accesul la serviciile medicale oferite de Clinica Dr Iacobiță este limitat de disponibilitatea acestora si se supune regulilor de accesare. Clinica Dr Iacobiță încurajează utilizarea cu bună-credință și rațională a serviciilor oferite. În cazul în care Clinica Dr Iacobiță constată utilizarea excesivă sau neconformă cu politicile Clinicii Dr Iacobiță, vă poate întrerupe sau înceta furnizarea serviciilor, fără informarea dumneavoastră în prealabil.

8. Clinica Dr Iacobiță va folosi toate metodele legale, inclusiv contractarea societăților de recuperare creanțe specializate, avocați, executori judecătorești, pentru recuperarea debitelor Pacienților/Clienților.

9. În cazul în care considerați că v-au fost încălcate drepturile, vă rugăm să ne detaliați cazul la adresa contact@driacobita.ro sau prin apelarea telefonică a clinicii. O echipă dedicată va prelua mesajul dumneavoastră și va investiga cele relatate, urmând ca un răspuns scris să vă fie oferit în cel mai scurt timp cu putință. Pacienții/Clienții nu vor efectua niciun fel de presiuni asupra personalului din recepție și a managementului din Clinica Dr Iacobiță pentru rezolvarea reclamațiilor.

10. Pacienții/Clienții Clinicii Dr Iacobiță au obligația de a cunoaște și respecta dispozițiile legale aplicabile, respectiv Legea 95/2006, Legea 46/2003 și actele legislative conexe, Pacienții/Clienții neputând invoca în apărarea lor necunoașterea legii.

11. Clinica Dr Iacobiță își propune să acorde servicii medicale la cele mai înalte standarde de calitate. În cazuri exceptionale, rezultatul serviciilor prestate de personalul medical al Clinicii Dr Iacobiță poate să difere de rezultatul dorit de Pacient/Client. Vă reamintim că obligația medicală este o obligație de diligență, la nivelul actual de cunoștințe fiind imposibil să garantăm rezultatul serviciilor oferite. Întotdeauna pacientul are dreptul să primească o a doua opinie medicală.

12. Pacienții/Clienții vor respecta programul Clinicii Dr Iacobiță fără a putea face sesizări legate de faptul că nu li s-a permis accesul în Clinică înainte de începerea programului sau după terminarea acestuia.

13. Clinica Dr Iacobiță își rezeră dreptul de a selecta Pacienții/Clienții și poate oricând să refuze accesul sau să solicite evacuarea imediată a unei persoane din clinică, în oricare dintre următoarele situații, dar fără a se limita la acestea:

  • Persoana se află în stare de intoxicație etanolică sau sub influență altor substanțe psihoactive;
  • Persoana se află într-o stare de igienă deficitară;
  • Persoana prezintă leziuni sau alte simptome sugestive pentru o afecțiune infecto-contagioasă;
  • Persoana manifestă un comportament inadecvat în interacțiunea cu personalul Clinicii Dr Iacobiță sau alte persoane din incintă;
  • Persoana adresează injurii sau manifestă agresivitate verbală și/sau fizică la adresa personalului Clinicii Dr Iacobiță sau altor Pacienți/Clienți;
  • Persoana aduce pagube materiale locației Clinicii Dr Iacobiță sau bunurilor din cadrul acesteia;
  • Persoana refuză să se identifice cu scopul înregistrării în vederea acordării de servicii medicale/psihologice;
  • Persoana refuză să părăsească Clinica Dr Iacobiță la finalul acordării serviciilor medicale/psihologice sau în momentul desființării Contractului de prestări servicii dintre Pacient/Client și Clinica Dr Iacobiță.

14. Este strict interzis accesul Pacienților/Clienților în Clinica Dr Iacobiță cu animale de companie, alimente, băuturi alcoolice, arme de orice fel sau bagaje voluminoase.

15. Pacientii/Clienții vor avea acces la serviciile medicale/psihologice în funcție de calitatea pe care o dețin și, de prevederile Contractului în baza căruia li s-a permis accesul la servicii.

16. Accesul la servicii medicale/psihologice, inclusiv eliberarea rezultatelor investigațiilor/examinărilor, se poate face numai personal, dupa identificarea Pacientului/Clientului, identificare care se poate face numai pe baza unui act de identitate/pașaport valabil cu fotografie. Pentru eliberarea rezultatelor către o altă persoana decât Pacientul, vor fi necesare prezentarea de documente suplimentare, conform procedurilor Clinicii Dr Iacobiță.

17. Stabilirea calității de reprezentant legal se poate face numai după identificarea Pacientului/Clientului și a aparținătorului care însoțește pe acesta și prezentarea unor documente suplimentare, conform procedurii comunicate de catre personalul recepției Clinicii Dr Iacobiță.

18. La înregistrarea Pacientilor/Clienților minori sau Pacientilor/Clienților care dețin reprezentant legal în vederea accesării serviciilor medicale/psihologice, în sistemul informatic al Clinicii Dr Iacobiță se vor înregistra și datele de identificare ale reprezentantului legal al Pacientului/Clientului.

19. La accesarea serviciilor medicale/psihologice, personalul Clinicii Dr Iacobiță va actualiza datele Pacienților/Clienților, în special număr de telefon si adresă e-mail.

20. Pacienții/Clienții înțeleg că informațiile referitoare la serviciile medicale/psihologice și preturile acestora obtinute la telefon sau pe site-ul www.driacobita.ro au doar scop informativ. Întodeauna va prevala contractul semnat cu Pacientul/Clientul, care se va completa cu lista de prețuri afișată în recepția Clinicii Dr Iacobiță. În funcție de specificul fiecărui caz și de serviciile medicale/psihologice efectiv oferite în cadrul interacțiunii cu personalul Clinicii Dr Iacobiță, costul final al serviciilor poate varia. În acest sens, Pacientul/Clientul are obligația ca după fiecare serviciu medical/psihologic să verifice în recepția Clinicii Dr Iacobiță costul serviciilor prestate.

21. În cazul în care Pacientul/Clientul anulează sau nu se prezintă la 3 programări în decurs de 6 luni fără anunțarea personalului de la recepție în prealabil, Clinica Dr Iacobiță poate refuza furnizarea serviciilor medicale/psihologice respectivului Pacient/Client sau poate impune plata în avans a serviciilor. Pacientul/Clientul are obligația să se prezinte la ora stabilită conform programării. Pacientul poate anula/reprograma programarea cu maxim 24 ore înainte de ora stabilită pentru programare.

22. Părinții / reprezentanții legali ai minorilor au obligația să nu lase minorii nesupravegheați. Clinica Dr Iacobiță nu își asumă răspunderea pentru eventualele evenimente în care copiii se accidentează datorită neatenției reprezentanților legali.

23. Părinții / reprezentanții legali ai minorilor își asumă obligația de a plăti daune în cazul oricărei deteriorări, distrugeri sau sustrageri de bunuri provocate de minorii respectivi.

24. Clinica Dr Iacobiță nu emite factură pentru serviciile medicale/psihologice prestate, la solicitarea Pacienților/Clienților, pe numele altei persoane fizice/juridice. În vederea emiterii unei facturi pe numele unei entități juridice, este necesară încheierea în prealabil cu respectiva entitate juridică a unui Contract de prestări servicii medicale/psihologice specific pentru serviciile acordate Pacientului/Clientului.

25. În cazul în care, în urma accesării serviciilor medicale/psihologice, Pacientul/Clientul figurează în evidențele contabile cu debite, Pacientul/Clientul nu va putea accesa niciunul dintre serviciile prestate de Clinica Dr Iacobiță. Restricția va fi activă până la achitarea debitului sau reglarea situației debitului.

26. Faptele, actele sau gesturile obscene, proferarea de injurii, expresiile jignitoare sau vulgare, amenințări cu acte de violență sau orice alte acte împotriva personalului Clinicii Dr Iacobiță și a celorlalte persoane din incintă sau deteriorarea, distrugerea sau sustragerea bunurilor Clinica Dr Iacobiță, de natură sa tulbure ordinea și liniștea publica sau să provoace indignarea persoanelor ori să lezeze demnitatea și onoarea acestora sau a Clinicii Dr Iacobiță nu sunt tolerate. În cazul în care Pacientul/Clientul sau reprezentanții legali/aparținătorii acestuia săvârșesc una din faptele/actele mentionațe mai sus, Clinica Dr Iacobiță va solicita imediat evacuarea acestora din incinta Clinicii. În cazul nașterii unei situații conflictuale, personalul Clinicii Dr Iacobiță vor putea solicita imediat intervenția echipelor de intervenție ale companiilor private de paza și protecție cu care aceasta colaborează, și/sau intervenția Poliției.

27. În cazul unor evenimente de genul celor mentionațe la art. 26 de mai sus, Clinica Dr Iacobiță poate restricționa accesul oricărei persoane implicate in incident la serviciile medicale/psihologice disponibile în cadrul Clinicii Dr Iacobiță, avand dreptul de a rezilia orice Contract anterior încheiat cu persoanele implicate sau în favoarea acestora.

28. Este interzis fotografiatul și înregistrarea video și audio în oricare dintre spațiile Clinicii Dr Iacobiță fără permisiunea prealabilă scrisă a personalului Clinicii Dr Iacobiță.

29. Suspendarea furnizarii serviciilor medicale/psihologice se face în următoarele situații, dar fără a se limita la acestea:

  • Pacientul/Clientul nu a achitat facturile emise de Clinica Dr Iacobiță, inclusiv conform art. 25 de mai sus;
  • În cazul art. 26 de mai sus;
  • Pacientul/Clientul se află într-o situație litigioasă cu Clinica Dr Iacobiță; prin litigioasă se va înțelege litigiu înregistrat la instanța de judecată sau orice altă plângere formulată de catre Pacient/Client care ar putea aduce prejudicii majore Clinicii Dr Iacobiță;
  • În alte cazuri prevăzute expres în contractul semnat de către Pacient/Client cu Clinica Dr Iacobiță sau în lege.

În funcție de evoluția legislației și a serviciilor pe care le oferim, acest document poate suferi modificări. Întotdeauna pe www.driacobita.ro vom avea ultima variantă aplicabilă.